Noryn Aziz Penyanyi Jelita Yang Seksi dan Menarik.


Biodata & Profile Noryn Aziz

Profile & Biodata Noryn
Nama Asal: Norazmahwati Abdul Aziz
Nama Komersial: Noryn Aziz
Usia: 30 tahun
Tarikh Lahir: 26 November 1976
Asal: Shah Alam, Selangor
Pendidikan: Ijazah Sarjana Muda Muzik dari Kolej Muzik Antarabangsa(ICOM)
Album: Fantasi O Realiti dan Alam Maya
Pencapaian: Mewakili Malaysia di Festival Muzik Antarabangsa Jazz di Indonesia, Singapura dan Vietnam.




Berita Lama Tentang Noryn Aziz sebelum glamour dan panas seperti sekarang.

Siapa Noryn Aziz?
TIDAK terlintas di fikiran Noryn Aziz, 31, album terbarunya, Alam Maya, diberi pengiktirafan oleh Persatuan Akademi Industri Muzik Malaysia (PAIMM), sehingga dicalonkan dalam dua anugerah utama pada Majlis Anugerah Industri Muzik (AIM) ke-14.

Majlis penganugerahan itu bertujuan mengiktiraf karya muzik terbaik dihasilkan sepanjang tahun lalu dan ia dijadualkan berlangsung di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), 28 April ini.

Pastinya, sebagai penyanyi yang agak lama menyepikan diri dalam dunia seni, dicalonkan bersama nama besar dianggap satu penghormatan.

Walaupun dicalonkan dalam senarai lima terbaik, namun Noryn menganggap ia satu kemenangan dan rezeki.

“Hampir enam tahun saya berusaha menghasilkan Alam Maya, sepanjang tempoh itu saya tidak pernah terlintas ia bakal tersenarai dalam kategori Album Pop Terbaik dan saya sendiri dicalonkan dalam kategori Vokal Wanita Terbaik.

“Walaupun sudah menghasilkan album sebelum ini, namun disebabkan lama menyepikan diri saya anggap pembabitan saya dengan album Alam Maya sebagai pendatang baru.

“Sudah tentu sebagai penyanyi baru dicalonkan dalam dua anugerah itu, saya berasakan ia satu pencapaian cukup besar,” katanya.

Sebelum ini, pada majlis anugerah AIM ke-10, penyanyi muda Siti Sarah pernah mencipta kejutan apabila albumnya, Sarah, memenangi anugerah Album Pop Terbaik dan sekali gus mengungguli anugerah utama Album Terbaik.

Mungkinkah kemunculan semula Noryn bersama Alam Maya bakal mencipta kejutan sama di AIM ke-14 ini?

“Saya tidak mahu berangan soal kemenangan kerana pada saya itu terlalu jauh. Cukuplah sekiranya saya hanya bergembira dengan pencalonan ini.



“Kalau saya menang antara dua kategori itu, tiada apa dapat saya katakan selain bersyukur dan menerimanya sebagai rezeki Tuhan,” katanya.

Bagi Noryn, pencalonan albumnya itu dianggap membuka ruang lebih besar kepada satu genre muzik baru yang sebelum ini agak asing bagi peminat muzik tempatan.

“Album saya ini berkonsepkan jazz dan ada sedikit elemen R&B.Seperti yang kita ketahui, tidak ramai penyanyi tempatan menghasilkan album seperti ini. Pada saya, dengan adanya album Alam Maya dalam kategori album Pop Terbaik bermakna penggiat industri muzik tempatan mula menerimanya.

“Impian saya selepas ini mahu melihat genre muzik yang cuba saya ketengahkan ini dapat memberi lembaran baru dengan melihat ada satu kategori khas menampilkan genre muzik itu diwujudkan dalam AIM.

“Menilai dari sudut majlis penganugerahan diadakan, dapat saya katakan industri kita terlalu kecil berbanding industri muzik luar.
“Contoh terdekat, lihat saja majlis Anugerah Industri Muzik Indonesia (AMI) berapa banyak kategori diwujudkan. Namun, perkembangan itu harus dinilai dari sudut pasaran mereka yang cukup luas. Penduduk mereka saja ada 220 juta, jadi tidak hairanlah muzik jazz dan R&B ada pengikutnya,” katanya.

Menyentuh mengenai pencalonannya dalam kategori Penyanyi Wanita Terbaik bersaing bersama Siti Nurhaliza, Jaclyn Victor, Aishah dan Farhan, jelas Noryn, dia tidak meletak harapan tinggi.

“Tidak seorang pun senarai dalam kategori itu saya pandang ringan. Malah, saya sepatutnya berasa bertuah kerana dicalonkan bersama mereka. Setiap mereka mempunyai kelebihan dan kekuatan tersendiri.

“Siapa saya sekiranya hendak dibandingkan dengan Siti Nurhaliza, apatah lagi dia mengungguli kategori itu tujuh tahun berturut-turut. Aishah sendiri sudah 20 tahun membabitkan diri dalam industri muzik tempatan. Berada di sampingnya pada saya satu penghormatan besar.

“Pendatang baru seperti Jaclyn dan Farhan juga mempunyai kekuatan tersendiri. Seperti Jac, siapa yang boleh menandingi suara nyaring dimiliki,” katanya.

Menyentuh mengenai perkembangan terbaru, jelas Noryn, dia yang sepatutnya dijadualkan menyertai Festival Muzik Jazz Indonesia di Jakarta pertengahan bulan ini buat kali kedua, namun terpaksa membatalkan tawaran itu kerana sibuk dengan pelbagai aktiviti promosi.

“Terkilan juga apabila perancangan awal itu terpaksa dibatalkan. Apatah lagi beberapa teman di sana sudah merancang menyambut ketibaan saya. Tidak mengapa, kerana tahun hadapan saya masih boleh menyertai mereka,” katanya.

Dalam pada itu, Noryn juga sibuk merancang untuk menerbitkan album terbaru. Kali ini cita rasanya sedikit berbeza dan sesuai dengan kehendak pasaran.

Noryn Aziz yang begitu jelita dan cantik boleh menambatkan si hati duda, bujang atau pun yang dah kahwin tergoda dengan senyumannya. Walaupun telah mengjangkaui di luar batas usia Noryn Aziz tetap menyerlah tampil ayu dan nampak muda.

Koleksi Gambar-gambar noryn aziz.


Gambar Noryn Aziz bersama siapa tu adakah ianya peminatnya semata-mata atau skandal Noryn Aziz.. Lihatlah tangan si Jejaka tersebut memeluk erat pinggang Noryn Aziz, adakah si Jejaka tersebut mengambil kesempatan ke atasnya. Mengapa Noryn Aziz merelakannya ?


Noryn Aziz Dalam Sesi Fotografi di Atas Sofa. Lenggok badan yang menarik.


Gambar Noryn yang seksi dan panas dengan make up nya yang nampak ketara tebalnya. Putih bersih apa produk kecantikkan yang digunakannya kan?



Gambar Noryn Aziz di Amerika Syarikat di Trump Tower






Gambar Noryn Aziz yang kecik molek bergambar di satu kedai kaki lima
di Amerika Syarikat



Gambar Noryn Aziz di Armani 5th Avenue Amerika Syarikat


Gambar Noryn Aziz berlatar belakang kan Top Of The Rock



Noryn Aziz di Hard Rock Cafe New York Amerika Syarikat




Noryn Aziz bergambar di sebalik poster iklan raksasa di sebalik bangunan di Amerika Syarikat.



Aksi Panas Noryn Aziz bersama The Rock - Oh tidak ianya Noryn Aziz bergambar bersama model patung The Rock.


Noryn Aziz bergambar berlatar belakangkan Batu Bersurat atau Batu Peringatan seorang wirawan negara.


Gambar Noryn Aziz di tepi pantai di Amerika Syarikat.



Gambar Noryn Aziz duduk di bangku kayu berlatar belakangkan lautan yang biru


Gambar Noryn Aziz di sebuah pondok rehat di tepi pantai di Amerika Syarikat.


Gambar Noryn Aziz lagi.


Noryn Aziz di salah satu kedai melayu di Amerika bernama Bentara Restoran / Bentara Restaurant.


Tag:
Tags: Noryn Aziz, album Noryn, bagaimana belajar muzik, contest, deco bersama eric, disco pub, download lagu mp3, fesyen, fitri, free, gambar nora danish, gambar noryn bertunang, gambar nurul seksi, gossip noryn aziz, gprs, gratis, hatta dolmat, home deco mart, ijazah sarjana muda muzik, jazz, jazz singer, Kolej Muzik Antarabangsa (ICOM), kuala lumpur, la queen, lexis club, muatturun lagu Noryn, myspace noryn aziz, Noryn Aziz At Alexis, pakwe noryn, peraduan, percuma, pereka, project runway malaysia, syok kahwin, wap portal, skandal noryn aziz, noryn aziz pakai baju seksi,noryn aziz yang cantik, gambar panas noryn aziz, artis melayu seksi

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Click the Titles below for more details.