Cerita Duda Cari Janda 18 Tahun


 

Cerita Duda Cari Janda 18 

 

 

 



 

 

Ada sorang duda anak 2 yang tinggal di sebuah kampung.. Duda ni nama dia Amat. Amat ni dah 3 tahun menduda hi.. setelah kematian isterinya.
Pada satu hari , Amat yang dah lama kesepian terfikir kenapakah dia tidak mencari pengganti arwah isterinya, ada jugak yang akan menjaga dirinya nanti, fikirnya lagi. Amat pun cuba la merisik-risik dengan kekawannya, manala tau kekawannya ada calon yg sesuai.
Usin, kawan karibnya yang mendengar berita itu segera datang berjumpa dengan Amat kerana dia ada calon yg sesuai untuk Amat. Amat sungguh gembira bila mengetahui calon yang Usin nak rekomenkan adalah janda 18 thn. Beria-ia benar Usin supaya Amat menerima pilihannya.
"Nak ke dia kat aku yg dah tua ni , Sin ??" tanya Amat.
"Kau tu pun bukannya tua sangat Mat, baru 36 thn, rupa pun hensem lagi apa!" kata Usin membodek Amat. "Tapi... .kalau aku boleh jalankan, boleh tak kau bagi aku pinjamkan RM500 ?? Aku nak pakai duit la.." kata Usin lagi.
"Jangankan RM500, RM1000 pun aku boleh bagi kalau betul kau boleh jalankan.. tak payah pinjam" kata Amat tanpa berfikir panjang. Usin pun segera berlalu dengan gembira bila memikirkan janji Amat.
"Kau tak payah susah2, semua aku uruskan, kau tau siap" janji Usin kepada Amat.
Dipendekkan cerita tiba la hari yang ditunggu2 oleh Amat, hari dimana dia akan disatukan dengan isterinya yang baru, Leha nama bakal isteri Amat. Hari tu Amat sungguh segak dengan pakaian untuk upacara akad nikah dengan Usin disebelah sebagai pengapit yang memanjang tersenyum setelah koceknya berisi wang RM500 pemberian Amat.
Siap sahaja majlis akad nikah , tiba la masa yang dinanti2 oleh Amat, iaitu untuk bertemu dengan isterinya. Amat pun dijemput untuk masuk ke dalam bilik pengantin untuk upacara membatalkan air sembahyang.
Tapi alangkah terkejutnya Amat bila didapati seorang perempuan tua yang layak digelar nenek sedang menantinya dengan senyuman yang sungguh menggoda. Amat mulanya merasakan itu hanyala satu gurauan dari pihak pengantin perempuan namun bila mak andam beria-ia menyuruh nenek itu mencium tangan Amat, baru la Amat sedar itula isterinya yang selama ini dibayangkan seorang janda muda 18thn.
"Usinnnnnnnnnn! !!!!!" jerit Amat sambil berlari keluar mencari Usin. Usin yang ketika itu sedang menjamu selera terkejut beruk mendengar jeritan Amat. " Kau tipu aku Sinnnn!!!" jerit Amat sambil mencekik leher Usin.
"Tipu apa plak " tanya Usin bingung.
"Kau kata 18thn!!!!" balas Amat.
"La... bukan umur dia yang aku maksudkan 18thn... tapi dia dah menjanda 18thn!!!"
"Mintak balik duit akuuuuuuuuuuu! !!!!!!!"

DISCLAIMER:

 

This e-mail including any attachment(s)/file transmitted with it ("Message") is for the use of the intended recipient(s) only and may contain information that may be confidential and privileged or otherwise protected from disclosure. If you are not the intended recipient, you must delete this Message immediately from your system and advise the sender by return e-mail. You must not copy this Message or disclose the content to any other person.

 

Any views and other information in this Message that do not relate to the official business of I&P GROUP SDN BERHAD or its Group of Companies shall be understood as neither given nor endorsed by I&P GROUP SDN BERHAD or any of the Companies within the group. Our Company therefore does not accept liability for any error or omission in the contents of this Message. Our Company shall not be responsible for any viruses or other interfering or damaging elements, which may be contained in this Message and for any activity that may be considered to be an illegal and/or improper use of e-mail.

 

 


Dapatkan nama E-mel keutamaan anda!
Kini anda boleh @ymail.com dan @rocketmail.com.

 


Get your new Email address!
Grab the Email name you've always wanted before someone else does!

 

Kongsi bersama cerita ini kepada kawan atau keluarga anda dengan email terus kepada mereka, hanya klik di email button anda di bawah untuk email segera.

Forward to your friends or family just click the email button below to start share now.



Windows 7: Find the right PC for you. Learn more.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
There was an error in this gadget

Click the Titles below for more details.