Restoran Mamak .. TOLONGLAH SEBARKAN...


 

Restoran Mamak .. TOLONGLAH SEBARKAN...

 

 

 

 

 

   

 

   

 



--- On Wed, 1/21/09, Crystal Phoenix <riqlea@live.com> wrote:

RESTORAN MAMAK PENGOTOR

Ini satu lagi kisah benar pasal mamak ni. Ianya berlaku di PRESINT 9, PUTRAJAYA dekat Avon. Seorang makcik ni lalu belakang kedai mamak ni. Dia nampak mamak ni na la punye tengah menguli tepung. Kalau uli dengan tangan takpe jugak.
 
Ini dia
uli dengan KAKI!!. Eeee uwekkks. Kedai mamak kat situ ada 2. Satu pekerja2 dia pakai apron merah, satu kedai lagi apron putih. Yang makcik tu nampak ialah di kedai pekerja2 yang pakai apron putih.
 
Secara keseluruhannya bolehlah dikatakan kebanyakan mamak ni pengotor. So sendiri mahu ingatlah ye. Seelok-eloknya elaklah makan di kedai yang diragui kehalalannya. Banyak lagi kedai melayu... Kedai melayu pun ada jugak jual roti canai dan teh tarik.

Untuk pengetahuan semua, beberapa bulan yang lalu saya juga terperasan ketika tengah makan di salah satu kedai MAMAK depan apartment tempat saya tinggal di PUTRA PERDANA PUCHONG..  Saya ternampak salah sorang pekerja dalam kedai mamak buat kerja2 kat dapur dan tiba2 keluar dukung anak ANJING lepas kat luar kedai then masuk ke dapur balik.



Terus saya berhenti makan dan tanya pekerja tu.. You ISLAM?  Dengan
takut2 dia jawab saya hindu tapi BOSS saya ISLAM. Saya suruh dia panggil BOSS dia and BOSS dia datang minta maaf. Saya cakap "maaf kepala hotak you!!!"

Saya tanya dia "you ISLAM???" Dia jawab ya! Saya bayar dan terus blah.
Sejak hari tu aku dah tak jejak lagi ke kedai MAMAK! Yang aku marah sangat kat kedai tu ada frame Ayat Qursi + ALLAH & MUHAMMAD besar-besar. .

Baru aku perasan tak semua MAMAK tu ISLAM, RAMAI PEKERJA HINDU dan tak semestinya ada Ayat Qursi + ALLAH & MUHAMMAD besar -besar tu HALAL ..
dan RAMAI yang ISLAM selamber je makan... So yang tak perasan lagi berhati2 !!!....

Rosmi
Subject: AWAS DAN BERHATI-HATI KALAU NAK MAKAN DI KEDAI MAMAK...!!!! !


Subject: Fw: kedai2 mamak sluruh negara..

Restoran Mamak
DI ALOR SETAR.  Di suatu ketika dahulu..... kami ada membuat satu program di salah satu hotel di tengah bandaraya Alor Star. Kami menjemput seorang ustaz dari Majlis Agama untuk membacakan do'a pembuka tirai.
Kebetulan ustaz
itu diberikan kerusi sebelah dengan saya dan kami pun berbual2. Ustaz itu meminta saya menyampaikan kepada kawan2 muslim dan muslimat akan satu perkara yang menghantui hati dan perasaannya, iaitu pihak Majlis Agama telah menjalankan siasatan dan serbuan dan mendapati bahawa SEMUA KEDAI2 MAMAK DI ALOR STAR
DAN SEKITARNYA ADALAH 'CONFIRM' HARAM DIMAKAN
kerana TAUKE2 CINA ADALAH PEMBEKAL AYAM kepada restoran2 mamak tersebut!
Terkejut! Saya bertanyakan kepada ustaz itu...mengapakah perkara
ini, dgn kuasa yang ada pada Majlis Agama, tidak disebarkan kepada umum? Jawapan ustaz ........ mamak2 tu telah mengikat kontrak bekalan ayam dengan tauke2 cina dan sekiranya Majlis Agama membuat tindakan drastik dan kontrak bekal ayam terjejas maka tauke2 akan saman mamak2 dan mamak2 pula akan saman Majlis Agama....."
Permintaan ustaz, "Tolonglah anta sebarkan kepada kawan2! Itu sahaja yang ana mampu"

Shahril wrote: ----
 
RESTORAN INSAF,
JLN TUANKU ABD RAHMAN
-Kisah Benar-Nasi Beriani-

Assalamualaikum. Last week kawan saye gi makan kat RESTORAN
INSAF kat Jln TAR.. Lepas makan tu, dia nak gi basuh tangan kat belakang kedai. Lepas selesai membasuh & menyabun tangan yang bau kari tu....dia gi kat tempat lauk untuk tapau sebungkus nasi beriani lagi untuk member.
Nak dijadikan citer......kawan saya ni ternampak
bekas nasi beriani yang digunakan disaluti dengan SPENDER LELAKI CAP BUAYA BERWARNA PUTIH.. TANG GETAH SPENDER DIIKAT NGAN GETAH....apa lagi........ dia terus mintak cancel dan bayar nasik yang  telah  ditelan tadi........ sampai kat opis.... dia terus muntahkan nasik  tadi dan sebarkan kat kengkawan lain yang tak pergi.........

Satu lagi sesiapa yang suka makan makanan mamak, AWASLAH! BUKAN SEMUA MAMAK TU ISLAM!! Jangan asal nampak macam mamak jer terus
pergi makan. Contoh paling jelas, sesiapa yang selalu ke Wisma Central, ada satu stall bawah accelator/tangga, dekat2 dengan kedai2 handphone tu...
Tengok
satu stall namanya "BK CORNER"  (mungkin Bala Krisnen Corner!!). Kalau terlalu lapar dan tengok sekali imbas nampak OK! Yang kerja kat situ ada dua orang pompuan Indon! TAPI CUBA TELITI SIKIT...!

Tengok pada dua orang India/Mamak tu... tengok kat tangannya ada ikat benang kuning??!! Dan kalau datang awal2 pagi 7..00-7.30 , mereka akan
 pakai 'calit sarjan' kat dahi...??? MAMAK ISLAM KE TU??
Lagi 1 sesiapa yang selalu ke pasar
PUDU, ada satu stall kat  belakang stesen minyak ESSO . Kat situ ramai kita tengok orang Melayu singgah makan roti canai! Buta ke mereka?? Cuba perati. Sah-sah pompuan   India tu pakai benang merah kat lengan dan kekadang dia laki-bini pakai 'calit-sarjan kat dahi'!!
Kenapa tak mau susah sikit, cross jln. Kenapa makan makanan yang was-was macam tu???


Wallahuaklam. . BANYAK lagi kisah yg saya telah dengar dari kekawan

Restoran mamak
 SHAH JAHAN MAJU di SETIA WANGSA . Kawan kpd kawan saya telah terjumpa benda yg berketul di dalam kuah roti
canai.
Pada mulanya dia sangkakan ianya biji asam jawa tetapi setelah diamati betul2 rupa-rupanya adalah NAJIS yg beku(mungkin kepala taik krn ianya keras sedikit). Tuan restoran tersebut mahu menutup mulut kawan saya dgn memberi  RM2000.00. Mungkin pekerja restoran tak tahu dan telah mencedok di peringkat paling bawah dlm periuk kuah dal atau kari. Sekarang restoran ini tak berapa maju jika dibandingkan dgn sebelumnya. Hanya org yg tak tahu sahaja yg terus makan di restoran tersebut.
Ini semua adalah manderam
ataupun sihir dgn tujuan utk melariskan makanan mereka walaupun pada hakikatnya tidak sesedap jika dibandingkan dgn tempat lain. Makanan yg bersih jika dicampurkan dgn bahan kotor akan menjadi kotor secara automatik

DI LEBUH AMPANG KL
, ada sebuah restoran mamak yg baru dibuka iaitu RESTORAN MAJU CURRY HOUSE IAITU rangkaian SHAH MAJU.
Kemana perginya nama Jahan itu?
Sama juga spt yg berlaku di kedai NASI LEMAK ANTARABANGSA yg terletak di KG BARU, KL.
Satu hari seorg lelaki
yg alim telah dipelawa oleh kawannya utk belanja makan di kedai tersebut.
Tiba2 beliau ternampak seekor
TOYOL sedang kencing di dalam periuk nasi lemak.
Dia pun menyuruh kawannya cancel order dan menceritakan kenapa sebabya dia tak nak makan di kedai itu.
Mungkin tuan punya kedai telah meminta pelaris dari tok bomoh tanpa  mengetahui tentang toyol tersebut krn bomoh sememangnya takkan beritahu. Tambahan pula tuan kedai tidak boleh melihat toyol dengan  mata kasar....  
Wallahualam. ...


p/s : Mencari rezeki biarlah yang halal, baru berkat hidup kita, Insyaallah.


Make the most of what you can do on your PC and the Web, just the way you want. Windows Live


Dapatkan nama E-mel keutamaan anda!
Kini anda boleh @ymail.com dan @rocketmail.com.



 

 


Dapatkan alamat E-mel baru anda!
Rebut nama E-mel yang telah lama anda kehendaki sebelum orang lain mendapatkannya!

 


Surf faster and smarter with Firefox 3!

 



 

Kongsi bersama cerita ini kepada kawan atau keluarga anda dengan email terus kepada mereka, hanya klik di email button anda di bawah untuk email segera.
 
Forward to your friends or family just click the email button below to start share now.

 

 

 



New Windows 7: Find the right PC for you. Learn more.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Click the Titles below for more details.