Farahdiya,Farahdiya gadis antagonis

 
Farahdiya,Farahdiya gadis antagonis
 
"Ini merupakan julung kalinya saya terlibat dalam filem seram. Walaupun saya sudah biasa dengan watak jahat, tapi watak Mira lebih mencabar kerana dia seorang yang busuk hati dan kurang ajar." – FARAHDIYA




 
ENTAH disebabkan kebetulan atau lakonan berkesan Farahdhiya Mohd. Amin, aktres berusia 26 tahun itu seringkali ditawarkan peranan antoganis. Malah, tidak keterlaluan jika dikatakan aktres ini lebih sinonim dengan watak jahat walaupun dia pernah mempelbagaikan bakat lakonannya.
Contohnya, dalam drama yang sedang ditayangkan di TV2, Kejar, Farahdiya atau lebih selesa dengan panggilan Farah menggalas tanggungjawab sebagai mekanik tomboi. Sementara dalam siri Di Bawah Ketiak Isteri, aktres itu membuatkan audiens ketawa dengan gelagat komedinya.
Namun, Farah tetap ditawarkan dengan watak jahat apabila menerima pelawaan pertama MIG Production untuk drama Suri Bakawali yang turut dibintangi oleh Jehan Miskin dan Norliana Samsudin.
Mungkin bagi kebanyakan pelakon, mereka kurang meminati watak jahat yang dilihat sedikit sebanyak akan 'menjejaskan' imej mereka. Farah pula tidak kisah untuk menjiwai watak Mira dalam siri 13 episod itu.
"Sebelum ini, MIG pernah menawarkan watak kepada saya tetapi selalunya bercanggah dengan jadual kerja saya. Kali ini, tawaran diterima bukan sahaja kerana saya mempunyai masa tetapi juga disebabkan jalan cerita serta skripnya.
"Ini merupakan julung kalinya saya terlibat dalam filem seram. Walaupun saya sudah biasa dengan watak jahat, tapi watak Mira lebih mencabar kerana dia seorang yang busuk hati dan kurang ajar," kata Farah yang ditemui ketika majlis doa selamat drama tersebut.
Peranan sebagai Fatin dalam drama Spa Q juga meninggalkan kesan mendalam kepada audiens. Itu yang menjanjikan kepulangan Farah dalam sekuelnya. Selain daripada produksi itu, aktres kelahiran Itali itu baru sahaja menghabiskan rakaman drama Hotel Mania.
Dalam kesibukan menjayakan drama Suri Bakawali, Farah juga perlu memberi komitmen terhadap tugasnya dalam siri Aalia yang ditayangkan di Astro Prima. Menariknya, ketiga-tiga lakonan terbarunya itu juga bakal menyaksikan Farah memikul watak jahat.
"Sebenarnya saya sangat selesa memainkan watak jahat. Saya tidak peduli apa yang orang lain fikirkan kerana ini adalah kerja saya. Tidak kira watak apa, saya akan berlakon asalkan skripnya bagus.
"Mungkin disebabkan saya senang menjiwai watak jahat, jadi lakonannya nampak berkesan sehingga ramai yang sering menawarkan watak sama. Tapi perlu ditegaskan saya bukan orang yang jahat dalam kehidupan realiti," senyum Farah.


Your E-mail and More On-the-Go. Get Windows Live Hotmail Free. Sign up now.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Click the Titles below for more details.