suruhanjaya siasatan diraja,suruhanjaya siasatan diraja

SHAH ALAM - Saksi utama kes kematian Aminulrasyid Amzah, 15, yang mati ditembak polis mendedahkan dia tampil membuat laporan polis pada malam kejadian selepas terkejut dilabelkan sebagai penyamun.

 
Azamuddin Omar, 15, yang berada dalam kereta dipandu rakannya itu berkata, semasa kejadian dia selamat dan hanya cedera ringan selepas mendakwa dibelasah beberapa anggota polis.
"Sebaik kereta terbabas memasuki longkang, beberapa anggota polis bertindak mengheret saya dari kereta sebelum saya dibelasah," ceritanya pada sidang akhbar di rumah Aminulrasyid di Jalan Makyong 11/2G di Seksyen 11 di sini semalam.
Azamuddin hadir ke rumah Aminulrasyid dengan ditemani wakil Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seksyen 9, Monaliza Mokhtar.
Azamuddin kemudian menunjukkan kepada wartawan kesan luka di tangan kanannya ekoran serangan itu. Bagaimanapun, cerita remaja itu, entah macam mana dia dapat melepaskan diri sebelum pulang ke rumah.
Azamuddin memberitahu, pada sebelah petang pada hari kejadian, dia terkejut apabila mendengar berita mengenai kejadian itu yang melaporkan seorang pegawai polis menuduh mereka sebagai penyamun.
"Saya dengar tuduhan itu ketika mahu kebumikan jenazah Aminulrasyid menyebabkan pada malam itu saya pergi buat laporan polis," kata beliau.
 
 
suruhanjaya siasatan diraja,suruhanjaya siasatan diraja


Hotmail: Powerful Free email with security by Microsoft. Get it now.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Click the Titles below for more details.